„Cartea lui Louise M. Rosenblatt, Cititorul, textul, poemul marchează o dezvoltare sistematică în teoria inovatoare a autoarei privind tranzacția literară. Volumul reprezintă o contribuţie însemnată la revenirea pragmatismului în cadrul teoriei critice contemporane. Reușind să propună atât o abordare culturală a pedagogiei lecturii, cât şi o abordare orientată spre cititor a studiilor culturale, Cititorul, textul, poemul este o resursă excepțională pentru toți profesorii şi cercetători din domeniul umanist." Steven Mailloux, Universitatea din California, Irvine „Este dificil să rezumi o teorie atât de densă, însă patru idei ies imediat în evidenţă: aplicarea teoriei epistemologice tranzacționale la procesul de lectură, definirea unor poziţionări alternative (eferentă şi estetică) pe care un cititor le-ar putea adopta în procesul tranzacțional al lecturii, utilizarea conceptului de atenție selectivă pentru a explica aceste două poziționări de lectură şi, în mod deosebit, viziunea atât de complexă asupra lecturii estetice.” Alan M. Hollingsworth, College English